Τρίτη, Μαΐου 05, 2009

ΙΟΒΕ: Βελτίωση του οικονομικού κλίματος



Ανοδο για πρώτη φορά ύστερα από έναν χρόνο συνεχούς υποχώρησης σημείωσε ο Δείκτης Οικονομικού Κλίματος στην Ελλάδα ακολουθώντας την τάση ελαφράς ανόδου που καταγράφεται στην πλειονότητα των υπόλοιπων ευρωπαϊκών χωρών.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας οικονομικής συγκυρίας του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ), ο Δείκτης Οικονομικού Κλίματος ανήλθε τον Απρίλιο στις 46,4 μονάδες έναντι 43,1 μονάδων τον Μάρτιο.

Όπως επισημαίνει το ΙΟΒΕ, αν και ο δείκτης παραμένει ακόμα σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα, η βελτίωση του Απριλίου αποτελεί μια σημαντική εξέλιξη καθώς ενδεχομένως να σηματοδοτεί την ολοκλήρωση της πτωτικής πορείας του δείκτη.

Χωρίς να μπορεί ακόμα να αξιολογηθεί ως ανάκαμψη, φαίνεται ότι οι δυσμενείς προβλέψεις παγιώνονται σε αυτά τα επίπεδα – δεν επιδεινώνονται περισσότερο - και το ενδιαφέρον είναι αν μπορούν πλέον κάποιοι επιχειρηματικοί πυρήνες να υποστηρίξουν μία τάση διεξόδου από το εξαιρετικά απαισιόδοξο κλίμα. Αναλυτικότερα:

- στη Βιομηχανία, καταγράφεται ήπια βελτίωση στο επίπεδο των αποθεμάτων και τις προβλέψεις της παραγωγής, ενώ οι εκτιμήσεις για το τρέχον επίπεδο της ζήτησης και παραγγελιών παραμένουν σταθερές.

- στις Υπηρεσίες, επιδεινώνονται ελαφρώς οι εκτιμήσεις για την πορεία των εργασιών και την τρέχουσα πορεία της ζήτησης, ενώ αντίθετα οι προβλέψεις των επιχειρήσεων για την εξέλιξη της ζήτησης βελτιώνονται οριακά.

- στο Λιανικό Εμπόριο, βελτιώνονται οι προβλέψεις για τη βραχυπρόθεσμη εξέλιξη της ζήτησης στο επόμενο τρίμηνο και αποκλιμακώνονται τα αποθέματα, παρόλο που οι τρέχουσες πωλήσεις εξακολουθούν να είναι υποτονικές.

- στις Κατασκευές, οι εκτιμήσεις για το επίπεδο του προγράμματος εργασιών κινούνται ελαφρώς ανοδικά, ενώ αντίθετα οι προβλέψεις για την απασχόληση του κλάδου εξακολουθούν να βαίνουν δυσμενέστερες.

Βελτίωση στην καταναλωτική εμπιστοσύνη



Τον Απρίλιο, ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης κινείται ανοδικά και διαμορφώνεται στις -51 μονάδες από τις -56 μονάδες του περασμένου μήνα. Το ίδιο όμως συμβαίνει σε άλλες 15 χώρες, με αποτέλεσμα οι Έλληνες καταναλωτές να εξακολουθούν να είναι από τους πιο απαισιόδοξους στην ΕΕ-27 πίσω από τους Ούγγρους, τους Λιθουανούς και τους Πορτογάλους.

Στην Ελλάδα, η άνοδος της εμπιστοσύνης των καταναλωτών προέρχεται από τις λιγότερο απαισιόδοξες προβλέψεις για την οικονομία των νοικοκυριών και της χώρας σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα, ωστόσο, οι προβλέψεις για την εξέλιξη της ανεργίας, δεν μεταβάλλονται και εξακολουθούν να είναι εξαιρετικά δυσμενείς. Το γεγονός αυτό σημαίνει ότι ο φόβος της ανεργίας παραμένει διάχυτος στην ελληνική κοινωνία.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.